Qigong Akademien : Lev mer från hjärtat

Ligg på mage och andas till din ländrygg

Vill du komma tillrätta med ryggproblem? Vill du få bättre cirkulation i ryggen och benen? Vill  du känna dig skönare och mer energifylld?

Prova den här enkla övningen:

  1. Ligg på mage.
  2. Lägg en vikt på ca 2 kg på ländryggen.
  3. När du andas in, rikta inandningen till ländryggen och låt ländryggen lyftas i riktning upp mot taket.
  4. När du andas ut, låt ryggen slappna av och sjunka nedåt.
  5. Låt inandningen och utandningen vara lika långa så får du en bättre effekt.
  6. Njut av känslan av frihet i ryggen.

 

Det praktiska:

 

Tycker du om känslan av ökad frihet i ryggen?
Då är sommarens träning med ”De Fem Inre Organens Balansering” perfekt för dig!

.

Kärlek och Qi
❤️  Christina & Gunnar
P.S. I sommar kör vi ”De Fem Inre Organens Balansering” på tisdagar kl. 13.00 – 16.00.
Det är det vackraste, mest utmanande och härliga qigongprogrammet i Zhineng Qigong.

Programmet tar dig på en resa igenom alla dina inre organ. Du arbetar med sköna qigongrörelser, speciella ljud och handformer (mudras).

 

Det praktiska:

 

 

Qigong Akademien
Blogg: www.qigongakademien.se
info@qigongakademien.com
www.qigongakademien.com



Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följ oss: E-mail |